سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

91/2/31
2:58 ع

برخی رسانه ها از جمله رادیو فردا به نقل از ویکی لیکس نوشتند: ویکی‌لیکس در اعدام ایرانی متهم به ترور نقشی نداشته است.

ویکی‌لیکس ضمن رد این مسئله، که در اعدام ایرانی متهم به ترور و جاسوسی نقش داشته، اعلام کرد که  رسانه‌های مزبور، حقایق اخبار دریافتی را درست بررسی نمی‌کنند و احمق هستند ...

به دنبال اعدام مجید جمالی فشی به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل و ترور یک کارشناس هسته‌ای ایرانی»، برخی رسانه‌ها نظیر روزنامه‌های «دیلی میل» و «تایمز لندن» نوشتند که دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی با استفاده از اسناد منتشر شده توسط وب‌سایت ویکی‌لیکس، این فرد را شناسایی و دستگیر کرده‌اند.


روزنامه « دیلی میل» چاپ لندن در مطلبی که روز پنج‌شنبه، 28 اردیبهشت‌ماه، منتشر شد، نوشت که وب‌سایت ویکی‌لیکس همواره اسامی و مشخصات افراد را از اسنادی که افشا می‌کند، حذف کرده است، اما در این سند مشخص که محتوای اظهارات دیپلمات‌های آمریکایی در آذربایجان را منتشر کرده، اشاره شده بود که فرد ایرانی‌ که با این دیپلمات‌ها در تماس بوده یک مربی 24 ساله ورزش‌های رزمی بود که برای شرکت در مسابقات بین‌المللی به باکو رفته بود.

«دیلی میل» با این‌حال تأکید کرده بود که زمان ارسال این پیام درست چند روز پس از سفر مجید جمالی فشی به آذربایجان بود و به دنبال انتشار آن، وی در ایران دستگیر شده است.

این در حالی است که ویکی‌لیکس این اظهارات را تکذیب کرده و در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرده، آورده است که این رسانه‌ها در گزارش، اصل تأیید درستی خبر را دنبال نمی‌کنند.

به نوشته وب‌سایت «فوربز»، ویکی‌لیکس توضیح داده است که «دیلی میل»‌ و «تایمز» در گزارش‌های خود فرد مورد بحث را اشتباه گرفته‌اند و در شرایطی که در اصل سند هیچ اشاره‌ای به اسرائیل نشده، مسئله رابطه این ورزشکار ایرانی با دستگاه جاسوسی اسرائیل را به آن افزوده‌اند.

ویکی‌لیکس افزوده است که اولین بار نشریه «اشپیگل» آلمان سند ویکی‌لیکس را به اشتباه منتشر کرده است و «دیلی میل» و «تایمز» نیز با استناد به «اشپیگل» اقدام به انتشار گزارش کرده‌اند.

برخی از رسانه‌های بریتانیا که به اسناد سانسور نشده ویکی‌لیکس دسترسی دارند نیز پیشتر گفته بودند که نام فردی که در اظهارات مقام‌های دیپلماتیک آمریکایی به آن اشاره شده، مجید جمالی فشی نیست.

ویکی‌لیکس در پیام توئیتر خود تأکید می‌کند که تنها نکته مشابه بین ماجرای مجید جمالی فشی و سند افشا شده توسط ویکی‌لیکس این است که در هر دو به ورزش‌های رزمی اشاره شده است.

وب‌سایت ویکی لیکس،  در پایان با تأکید بر این‌که در حال حاضر «ده‌ها» نشریه و روزنامه مبنای خبر خود را گزارش نادرست «دیلی میل» و «تایمز» قرار داده‌اند، این رسانه‌های خبری را یک مشت «احمق» خطاب کرد.




سایت بولتن نیوز، روز گذشته در گزارشی نوشت: سازمان های اطلاعاتی غرب برای آنکه بر شکست سنگین اطلاعاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در برابر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران سرپوشی گذاشته باشند، بدون هیچ مدرک مستندی اینگونه مدعی شدند که ایران از طریق افشای اسناد ویکی لیکس جمالی فشی را بازداشت کرده است. در حالی روز سه شنبه عامل ترور استاد فیزیک دانشگاه تهران به دار مجازات آویخته شد که یک رسانه انگلیسی پس از 16 ماه از دستگیری این فرد توسط نهادهای امنیتی کشورمان، مدعی شد که ایران از طریق افشای اسناد ویکی لیکس علی جمالی فشی را بازداشت کرده است.

یک رسانه بریتانیایی در گزارشی آورده است که ممکن است ویکی لیکس مسئول افشای علی جمالی فشی، کیک بوکسور34 سال? ایرانی باشد جوانی که پس از «اعتراف» به همکاری با اسرائیل و ترور دانشمند هسته ای ایران روز سه شنبه در تهران به دار آویخته شد.
به گزارش بولتن نیوز، تلاش های غرب برای تحت الشعاع قرار دادن موفقیتهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در حالی صورت می پذیرد که وزات اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بارها توان اطلاعاتی خود را در مواردی همچون دستگیری عبدالمالک ریگی- که پشتیبانی های اطلاعاتی غرب را همراه داشت- به نمایش گذاشته است.


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ