سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

91/2/31
2:55 ع

به گزارش ندای انقلاب ، محمود امجد، که مدتی است بنا بر برخی دلایل خانوادگی به حمایت از عوامل ضد انقلاب و فتنه روی آورده است ، با بیان این که مراجع تقلیدی که حکم ارتداد شاهین نجفی را صادر کرده‌اند، فتوایشان «جاهلانه» است، فتوای امام خمینی (ره ) درباره ارتداد سلمان رشدی را نیز " اشتباه " خواند . 

امجد در این گزارش مدعی می شود که ، موضوع ارتداد در اسلام ، امروز دیگر نمی تواند به عنوان یک موضوع فقهی مورد پیگیری قرار  گیرد و از اساس آن اشتباه است !

با توجه به این نکته که ، علمای شیعه غالبا معتقد هستند که شکی نیست هرگونه اهانت و سبّ پیامبر(ص)، حضرت فاطمه زهرا و ائمه علیهم السلام موجب ارتداد است و هر کس مرتد شد حکم او اعدام است و این فرد نیز محکوم به ارتداد است ، به نظر می رسد محکوم کردن حکم ارتداد "نجفی " آن هم از سوی شخصی که خود را کارشناس علوم دینی معرفی می کند نوعی عناد و مبارزه علیه نظام جمهوری اسلامی به دلیل مسائل شخصی باشد .

از سویی به نظر می رسد آقای امجد که خود را یار روزهای سخت امام خمینی (ره) معرفی می کند ، نباید از این نکته غافل باشد که : امام خمینی (ره) در طول عمر خود با عزت زیست و هیچگاه حاضر نبود عزت اسلام زیر سوال برود و فتوای ایشان بر ارتداد سلمان رشدی نیز همینگونه بوده و نباید به این فتوای ایشان در رابطه با سلمان رشدی با دیده اشتباه زمانی نگاه کنیم، زیرا هرجا که امام عزت اسلام در خطر می دیدند دست به کار می شدند و این کار فقط مخصوص به حکم ارتداد سلمان رشدی نبوده است .

از سویی نیز بر اساس دیدگاه بسیاری از جامعه شناسان ، صدور چنین احکامی موجب هراس استکبار از اسلام می شود و موجی را به راه می اندازد که تا سال ها موجب جلوگیری از بی حرمتی به اسلام و شیعیان می شود .

در پایان لازم است  با توصیه ای کوتاه به آقای امجد یاد آور شویم تنها به علت یک مشکل کوچک سیاسی یا فامیلی با نظام اسلامی نمی توان تمام شریعت شیعه را زیر سوال برد یا نکته را گوش زد کرد که چنین جبهه گیری هایی بیش از آنکه در جامعه روشنگری ایجاد نماید موجب انحراف در ذهن مردم خواهد شد .


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ