سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/11/20
2:43 ع

خبرگزاری فارس: برخی منابع سوری از بازداشت فردی به نام «و» خبر دادند و اعلام کردند که وی فرمانده گروهک موسوم به گردان الفاروق است.

خبرگزاری فارس: فرمانده ربایندگان زائران ایرانی در سوریه بازداشت شد

به گزارش فارس، برخی منابع سوری اعلام کردند که در ادامه تلاش ارتش سوریه برای مقابله جدی با گروهک‌های مسلح در چند شهر سوریه، یک فرمانده از گروهک‌های مسلح بازداشت شد.

پایگاه خبری دام‌پرس سوریه، اعلام کرد: نیروهای امنیتی ماموریت خود را در حمص ادامه دادند و برخی گروهک‌های مسلح را در محاصره انداختند.

دام پرس با بیان اینکه لحظه به لحظه حلقه محاصره تنگ‌تر می‌شود، نوشت که فردی ملقب به «و» بازداشت شد که گفته می‌شود فرمانده گردان الفاروق است.

گردان الفاروق همان گروهک مسلحی است که با صدور بیانیه‌ای ربودن چندین ایرانی در سوریه را بر عهده گرفته بود.

گفته می‌شود از طرف دیگر عبدالرزاق طلاس و معاونان وی که از فرماندهان گروهک‌های مسلح است، در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

منابع مطلع اعلام کردند که ارتش سوریه یک افسر فراری ارتش خود را که با ترکیه و گروهک‌های مسلح همکاری می‌کرد و از موسسان گروهک مسلح تروریستی «ارتش آزاد سوریه» است، بازداشت کرده‌اند.

در همین حال منابع آگاه در آنکارا پایتخت ترکیه اعلام کردند که ارتش سوریه موفق شده است ریاض الاسعد افسر فراری خود را که به ترکیه گریخته بود بازداشت کند.

پس از تشکیل گروهکی از افراد مسلح تروریست در خاک ترکیه علیه سوریه موسوم به «ارتش آزاد سوریه»، ریاض الاسعد فرمانده آن تعیین و اعلام شد که این گروهک تا سرنگونی نظام سوریه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پایگاه خبری دام‌پرس سوریه، اعلام کرد که ارتش سوریه ریاض الاسعد را که سرهنگ سابق ارتش سوریه بود و از موسسان ارتش آزاد سوریه به شمار می‌رود، در شهرک کفر تخاریم در استان ادلب (هم‌مرز با ترکیه) بازداشت کرده است.

پایگاه خبری شبکه المنار لبنان نیز شب گذشته به نقل از یک منبع آگاه سوری اعلام کرد که ارتش سوریه صیدی گرانبها به دست آورده است.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ